torsdag 5 juni 2008

Hur går det för Sverige i EM?

I bridge, alltså. Inte i fotboll. Tävlingarna i Sydfrankrike börjar om en dryg vecka och det känns som om vi ställer upp med ett bra lag. Kan Sverige ta guld? På spelbörsen Betfair är Italien skyhöga favoriter, med Sverige på ca 6-7:e plats. Men italienarna kör med spelande sponsor i år och utan Nunes-Fantoni. Mot denna bakgrund är oddset på ca 2 ggr pengarna för italienarna på tok för lågt. Frankrike, England eller Island till ca 30 ggr pengarna känns mer motiverat. Tyskarna till 40 ggr kan också vara ett alternativ. Sverige kan du spela till ca 15 ggr degen.

Laguppställningarna hittar du här. Betfair erbjuder in-play-spel på Bridge-EM, vilket innebär att du under turneringens gång kan lägga nya spel eller ta hem en vinst på ett lag som har startat bra.

Du som inte redan har ett Betfair-konto kan göra ett klipp. Om du öppnar ett konto via kampanjkod WKFDL4DKA, får du 300 kr att spela för om du sätter in samma summa. Det innebär alltså att du utan kostnad har chans att pricka in en 30-oddsare. 9.000 kr kanske inte är så dumt i semesterkassan...

Själv är jag flitig Betfair-trader, men då framförallt på tennis. Jag kommer att lägga några spel på Bridge-EM, beroende på utvecklingen på oddsen. Har du aldrig använt Betfair, får du gärna höra av dig till mig så kan jag visa hur man använder sidan.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej,

Bra blogg! Använder Betfair, men inget flyt ännu.

De bästa hälsningar
k
Bengt Kriström

. sa...

Tack! Impad av din eleganta emailadress för övrigt...

Det tog mig 2 år av svett och tårar innan jag lärde mig hur man blir en vinnare på Betfair.

Gunnar